بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: درختكاري سرمايه اي در راستاي مهار آلايندگي هوا و حفظ و احياء داشته هاي طبيعي است

تاریخ انتشار 16 اسفند 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1401

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در آیین درختکاری در دانشگاه آزاد واحد امیر کبیر اراک، افزود: حفظ منابع طبیعی تکلیفدا جدی برای نسل فعلی و آتی کشور به شمار می آید و از ارزش والایی برخوردار است.
وی ادامه داد: استان مرکزی به خصوص کلانشهر اراک در زمینه آلودگی هوا با مشکلات زیادی روبه رو است که این مهم تنها با گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از مراتع امکان پذیر است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل های استان ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده ها نیز حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید با صرفه جویی در مصرف آب همراه باشد و با بهره گیری از شیوه های جدیدتر و آبیاری قطره ای باید مصرف آب را در استان تقلیل دهیم.
امام جمعه اراک درختکاری را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام دانست و گفت: دستگاه های متولی مانند شهرداری ها باید نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد و کاشت درختان مقاوم در راستای مقابله با ریزگردها و آلاینده گی احتمالی استان و یا کلانشهر اراک گام های اساسی بردارد.
15 اسفند با عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است.
چهار صد و 14 هزار اصله نهال در هفته درختکاری استان مرکزی در سال جاری بین مردم توزیع می شود.