بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: انعكاس آرمان هاي نظام با رويكرد انقلابي گري تكليف رسانه ملي است

تاریخ انتشار 17 اسفند 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1428

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در جمع کارکنان صدا و سیمای استان مرکزی(شبکه آفتاب) در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تبیین مفاهیمی همچون قناعت، جلوگیری از اسراف، هدایت حکیمانه آحاد جامعه به خصوص جوانان در مسیر معنویت، اخلاقمداری و تقوا و نهادینه کردن نشاط معنوی در جامعه از مهمترین نیازهای جامعه کشور است که باید سرلوحه امور رسانه ملی قرار گیرد.
وی ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می تواند با تولید و پخش آثار فاخر و ماندگار و بهره گیری از ظرفیت علمای دینی و اساتید بلند مرتبه دانشگاه در برنامه های آموزشی و اخلاقی، نقش هدایتگری خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی آنچنان که باید در جامعه جهانی انعکاس نیافته است و می طلبد مسئولان رسانه ملی نسبت به گسترش اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و همچنین تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای شکل گیری وحدت مسلمانان، برنامه ریزی های کابردی بیندیشند.
وی اضافه کرد: پیشرفت و توسعه چشمگیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جهان و به خصوص ایران اسلامی وظیفه رسانه ها به خصوص صدا و سیما را سنگین تر از گذشته کرده است و این نهاد انقلابی باید با تمام توان همگام با رسانه های خارجی و همین طور فضای مجازی پیشروی کند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه ها به خصوص صدا و سیما را سربازان جبهه فرهنگی دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تولید و انتشار برنامه های متنوع فرهنگی در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره در صدد تخریب اعتقادات جوانان ایران اسلامی گام برداشته اند، رسانه ملی باید از تولید و پخش برنامه های بی محتوا و حاشیه ای پرهیز کرده و با تولیدات فاخر و ماندگار فرهنگی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام با سازماندهی گروهک های تکفیری از قبیل داعش، در صدد تخریب ارزش ها و آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) برآمده اند که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید ارزش های دین مبین اسلام را در قالب برنامه های متنوع و تماشاگر پسند به برسانند.
امام جمعه اراک تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از وظایف رسانه ها عنوان کرد و گفت: رسانه ملی، خبرگزاری ها و مطبوعات باید ظرفیت های صنعتی و کشاورزی نقاط مختلف کشور را شناسایی و نسبت به معرفی این ظرفیت ها به آحاد جامعه اقدام کنند.
وی بیان کرد: شبانه روزی شدن صدا و سیمای شبکه این استان(شبکه آفتاب) باید با پخش برنامه های پرمحتوا و راهگشا همراه باشد چرا که در غیر این صورت هیچ نتیجه ای جز هدر رفت بیت المال حاصل نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیر گذار رسانه ها به خصوص رسانه ملی در انتخابات سال 96 اشاره کرد و گفت: تشویق ملت برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح، باید محوربرنامه های رسانه ها در فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.
وی گفت: صدا و سیما باید زبان همه اقوام ایرانی باشد و برای معرفی آداب و رسوم آحاد جامعه ایران اسلامی در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی کند.
صدا و سیمای شبکه آفتاب در 12 شهرستان و 33 شهر استان مرکزی فعالیت می کند.