بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

عيد ايراني،كالاي ايراني استفاده از كالاي ايراني استقلال اقتصادي كشور را به دنبال دارد

تاریخ انتشار 1 فروردین 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1484

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از الزامات استقلال اقتصادی استفاده از کالای تولید داخل است که مسئولان باید نسبت به فرهنگ سازی برای آن برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای وارداتی از کشور های مختلف جهان به خصوص هند و چین، مشابه ایرانی دارد و در بسیاری از موارد حتی کیفیت محصول داخلی بالاتر از مشابه خارجی است اما نشان تجاری خارجی باعث ترغیب مردم به استفاده از این کالاها می شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ملت ایران اسلامی باید بدانند که لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای داخلی در راستای پویاسازی و استقلال اقتصاد است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای استفاده از کالای داخلی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است اما تا کنون اقدام در این خصوص در حد انتظار نبوده است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به دلیل واردات بی رویه کالاهای چینی و هندی، با مشکلات جدی مواجه اند و کارگران بسیاری نیز شغل و منبع درآمد خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: مردم باید به استفاده از کالای داخلی ترغیب شوند و مسئولان نیز باید با جدیت هرچه تمامتر مرزهای کشور را کنترل کرده و از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: عید نورز به نام ایرانیان ثبت شده و می طلبد که جشن بهار را با حمایت از کالای داخلی پیوند بزنیم.
وی اظهار کرد: تولیدات با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب مولفه های اساسی در تامین رضایت هموطنان است و باید با تحقق آن عرصه صادرات نیز روز به روز پررونق تر شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: کشور ایران به جایی رسیده که می تواند بیشتر از مصرف داخلی تولید کند و مازاد محصول تولیدی را به کشورهای دیگر بفرستد که این مهم باید در دامنه ای گسترده تر همراه با کیفیت و قیمت رقابت پذیر باشد تا بتوان از این طریق آن برای کشور درآمد ارزی و ارزش افزوده ایجاد کرد.
وی افزود: تولید کنندگان داخلی باید یک تیم کارشناسی در خصوص تنوع محصول و ارزیابی ارزیابی سلیقه های مردم در نقاط مختلف دنیا داشته باشد و تولیدات را به سمت و سویی هدایت کند که بتواند به همه نقاط دنیا صادرات کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان تاریخچه مختصری از اقتصاد کشور چین، بیان کرد: این کشور در سه دهه گذشته به عنوان کشور دوچرخه ساز در همه نقاط دنیا شناخته شده بود اما، امروز به عنوان دومین اقتصاد دنیا شناخته می شود و محققان پیش بینی کرده اند تا سال 2015 عنوان اولین اقتصاد دنیا را تصاحب کند.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی های مدون و کاربردی و استفاده از ظرفیت های موجود مهمترین عوامل رشد و پیشرفت کشور چین بود و دولتمردان و مسئولان ایران نیز باید از برنامه ریزی ها و تمهیدات آن الگو برداری و با تمام قوا در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: توسعه صنایع در همه نقاط کشور به خصوص استان های صنعتی مانند مرکزی نیاز به بازتعریف علمی و حمایت های ویژه دارد و مبنای حرکت باید بر الگوی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، که مردم و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
شرط بقای برند کالای ایرانی و حفظ و افزایش اشتغال در بنگاه های تولید، خرید ایرانی است، در حالی که 2 هفته تا آغاز سال جدید باقی مانده، فرصت خوبی است که با خرید کالای ساخت داخل سنت «نو نوار شدن» را به جای آوریم و به پیشواز نوروز برویم.
با توجه به اهمیت این موضوع، خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمپین خبری «خرید کالای باکیفیت داخلی» را برای بهبود وضعیت تولید و معیشت کارگران ایرانی از 15 اسفند آغاز کرده است.