بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: برجسته سازي نيازهاي شهري و روستايي محور تبليغات داوطلبان انتخابات شوراها باشد

تاریخ انتشار 9 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1406

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا مرجع مهم برنامه ریزی و تصمیم سازی کلان در مدیریت شهری و روستایی است و ملاک خدمت در آن تعهد،کارآمدی و تخصص است و افرادی که خود را نامزد خدمت در این نهاد کرده اند باید از بازی های سیاسی و منفعت طلبی به دور باشند.
وی ادامه داد: احترام به اصول و ارزش های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، صداقت و انصاف در گفتار و کردار از مهمترین مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید به آن ها توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه اراک افزود: نظر به نقش مهم شوراها در کمک به حل مشکلات جامعه باید وضعیت معیشتی مردم در لوایح شورا ها مدنظر قرار گرفته و ماموریت های زمین مانده در شوراها در حوزه شهرداری ها و سایر بخش ها جامه عمل بپوشد و فرصت های شورایی به معنای واقعی در راستای نیازهای رفاهی و فرهنگی مردم صرف شود.
وی بیان کرد: حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم برای نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مصداق بارز دموکراسی دینی و محبوبیت مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه دارد که این مهم مسئولیت داوطلبان و همچنین منتخبان را سنگین می کند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در فرآیند انتخابات پیش رو باید حضور پر رنگی و متعهدانه داشته باشند و به کسانی رای بدهند که با دلسوزی و همت های بلند نسبت به حل مشکلات و مسائل شهری و روستایی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه مردم باید به برنامه ها ی داوطلبان رای بدهند، اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید بدانند که انتخاب هر کس به منزله قبول مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر است و چیزی جز خدمتگزاری بی منت برای جامعه ایران اسلامی نیست، بنابراین قبل از حضور در میدان رقابت باید به این اصل اساسی توجه ویژه داشته باشند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری در کشور برگزار می شود.
6 هزار و 610 نامزد برای حضور در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی ثبت نام کردند.