بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: انتخابات شوراها ورياست جمهوري عرصه حضور افراد توانمند و متخصصان است

تاریخ انتشار 12 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1327

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: شوراهای اسلامی از کانون های مهم تصمیم سازی منطقه ای و محلی است و مردم باید با تدبیر حاکمانه کسانی را در راستای خدمتگزاری برگزینند که امین و متعهد باشند و با خوش فکری، تدبیر و حکمت به دنبال آبادانی کشور باشند.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات شوراها برای توسعه شهرها و روستاها باید برنامه داشته باشند و برای مدیریت شهری و مناطق روستایی با نگاهی همه جانبه نگر و شیوه های کارآمد و نوین مسیر توسعه کشور را تسهیل و تسریع کنند.
امام جمعه اراک با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری، گفت: مردم و مسئولان باید با تلاش، کوشش و تدبیر حاکمانه قدم های موثری برای کاهش نرخ بیکاری در شهرها و رستاها بردارند و با کاهش نرخ بیکاری به حداقل خود به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گویند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تحقق شعار امسال و ایجاد اشتغال تنها با فعال سازی هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و افزایش تولید امکان پذیر است و استان مرکزی با برخورداری از امکانات مناسب در حوزه های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی ،می تواند نقش مهمی را در تحقق سیاست های مقام معظم رهبری ایفا کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بانکداری اسلامی و واگذاری صحیح واحدهای تولیدی به بخش خصوصی را کلید تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دانست.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی درست اجرایی شود و واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه نشوند باید بانک ها به فعالیت های خود درستی عمل کنند و واحدهای تولیدی و صنعتی به افراد متخصص واگذار شود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در سال های قبل بسیاری از واحدهای صنعتی که با هدف افزایش تولید و رونق اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شده اند به دلیل واگذاری های غلط و سوء مدیریت با مشکلباتی در حوزه تولید و اشتغال مواجه شده اند و باید این نواقص در سایه خوش فکری و تدابیر عملی روز به روز رخت بربندد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: بانک ها باید به جای بازی با پول، سرمایه های مردم را برای افزایش تولید و اشتغال در واحدهای صنعتی هزینه کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک، با یادآوری آغاز ماه رجب و تبریک این ماه به دوستداران امیرالمومنین(ع)، امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب، افزود: ماه رجب یکی از چهار ماه حرام و ماه عزت و شرف است و مردم و نسل جوان جامعه باید با برگزاری آیین اعتکاف و آیین های مذهبی از این ماه برای خودسازی و نزدیکی به اهل بیت(ع) استفاده کنند.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.