بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: ارتقاء كيفيت و اصلاح قيمت گذاري كالا كليد حل مشكلات صنايع است.

تاریخ انتشار 15 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1415

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع مدیرعامل و کارکنان شرکت ماشین سازی اراک، در محل دفتر امام جمعه اراک، افزود: گرایش برخی از شهروندان به کالای خارجی به خصوص کالای چینی پسندیده نیست و مقابله با این پدیده که منافع ملی را نشانه رفته، نیازمند ارتقای کیفیت و بررسی مولفه های رقابت پذیر کالای داخلی است. 
وی ادامه داد: صنایع کشور و استان مرکزی باید منویات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و با تولید کالای با کیفیت و رقابت پذیر، مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: اگر چه در سال های گذشته اعمال تحریم های ناجوانمردانه برخی از کارخانه های مادر تخصصی کشور و استان مرکزی را به رکود و تعطیلی کشاند اما دلیل عمده تعطیلی بسیاری از کارخانه های صنعتی در قیمت تمام شده بسیار بالا بود. 
وی ادامه داد: صنایع؛ رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند و کلید حل مشکل بیکاری و ارتقاء سطح معیشتی مردم در دست کارخانه های تولیدی است،.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: صاحبان صنایع باید نسبت به توسعه کشور احساس مسئولیت کرده و با به روز رسانی تجهیزات، اصلاح و تامین زیر ساخت ها و به کارگیری نیروهای کارآزموده تولید انبوه، با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند. 
وی بیان کرد: ایران تامین کننده امنیت همه جانبه کشور عراق است اما سال گذشته بیش از 12 میلیارد دلار کالای تولید ترکیه در این کشور به فروش رسید. 
امام جمعه اراک بیان کرد: دلایل تمایل مردم کشور عراق به کالای خارجی به خصوص ترکی باید از سوی کارشناسان اقتصادی ایرانی بررسی شده و نسبت به تولید کالاهای مشابه اقدام شود.
امام جمعه اراک تاکید کرد: صاحبان صنایع باید با تغییرات در روند تولید، توانمندی نیروی انسانی و بهبود کیفیت ضمن تامین نیازهای داخلی در بازارهای مطرح خارجی نیز حضوری اثر بخش داشته باشند. 

*** نقش محوری بسیج در احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی برجسته سازی شود 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه، فرماندهان و کارکنان سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: نقش محوری و تاثیرگذار بسیج و سپاه در احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه باید برجسته سازی شود. 
وی ادامه داد: بسیجیان به عنوان پاسداران اصلی نظام اسلامی، تحقق منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار داده اند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی با بهره گیری از فضای مجازی در صدد تخریب اعتقادات جوانان ایران اسلامی برآمده که نیروی انقلابی بسیج باید با روحیه انقلابی گری نسبت به مقابله و خنثی سازی توطئه های دشمنان تلاش کند. 
وی ادامه داد: مسئولان پایگاه های بسیج مساجد باید با ارائه برنامه های فرهنگی توطئه های دشمنان را خنثی و زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم کنند. 
وی ادامه داد: همچنین بسیج و سپاه در برابر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز مسئول هستند و برنامه های اقتصادی خود را باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تدوین کنند. 
بیش از 2 هزار و 800 کارخانه تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند. 
شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.