بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: پژوهش محوري و باروري استعداد جوانان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي را تسهيل مي كند

تاریخ انتشار 15 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 943

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در آیین اقامه نماز ظهر و عصر در دبیرستان دوره اول پسرانه علامه طباطبایی اراک افزود: جوانان و نوجوانان سرمایه های انسانی کشور هستند که باید در سایه تعهد، تخصص و وجدان کاری بر نیازهای جامعه تمرکز کنند و با کار پرثمر و درنوردیدن مرزهای دانش و اقتصاد آهنگ چرخ توسعه را در کشور تند کنند.
وی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی روی کاغذ امکانپذیر نیست و دستیابی به اهداف آن در گرو کار و فعالیت هدفمند و حمایت از مولفه ها و محرک های خاص داد و نسل جوان و نوجوان نیز باید فرصت تحصیل دانش و پژوهشگری را مغتنم دانسته و نهایت بهره را از مدیریت زمان و باروری علمی خود به جامعه هدیه کنند.
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: معرفت در راه خدا و ائمه اطهار(ع) سرمایه انسان در دنیا و آخرت است و جوانان و نوجوانان با معرفت در راه خدا و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی در زندگی موفق شده و در مرز علم و دانش روز دنیا حرکت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی،کار گروهی و فعالیت های اجتماعی را کلید غلبه بر مشکلات و رسیدن به رشد و شکوفایی دانست و گفت: در کارگروهی با بهره گیری از تجربیات دیگران می توان به موفقیت های بزرگ دست یافت.
وی ادامه داد: شرکت در کارگروه و دسته‌جمعی ضمن تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین نسل جوان نقش مهمی در پیشبرد اهداف آنان و جامعه و نهادینه کردن انجام کارهای علمی، خلاقانه و پژوهشی دارد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: برای نهادینه کردن این فرهنگ در میان جوانان باید فعالیت های گروهی از سنین کودکی آغاز شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.