بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: تثبيت امنيت فضاي مجازي وظيفه خطير نيروي انتظامي است

تاریخ انتشار 17 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1453

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی، افزود: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد اشاعه ایدئولوژی های ضد اسلامی و ضد انقلابی در ایران هستند که مقابله با این توطئه دشمنان، نیازمند گسترش چتر نظارتی نیروهای انتظامی و امنیتی است.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر از آن چه مشکلات اخلاقی به بار بیاورد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را تحت الشعاع قرار داده و غفلت از آسیب های اجتماعی، جامعه را از مسیر معنویت خارج می کند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی بعضی از افراد مغرض با اهداف از پیش تعیین شده و با شیوه های گوناگون اقدام به تبلیغات ضد دینی و حمله به اعتقادات مذهبی افراد به خصوص جوانان و نوجوانان می کنند و با تحقیقات کارشناسان مشخص می شود که این اقدامات با هدف دین زدایی و توهین به مقدسات شکل گرفته است.
وی افزود: نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دورماندن از محیط های واقعی اجتماعی از دیگر چالش های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه است که می طلبد مسئولان بلندپایه انتظامی، امنیتی و فرهنگی کشور به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تامین امنیت اخلاقی در جامعه اشاره کرد و گفت: هر اقدامی که ارزش های ناب اسلام و انقلاب را تحت الشعاع خود قرار دهد، ناپسند محسوب می شود و دستگاه های مربوطه باید با خاطیان برخورد کنند.
وی تامین امنیت مرزها و مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا را از دیگر وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: ورود هر کالای خارجی به کشور به مثابه تخریب و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی است بنابراین مبارزه با قاچاق کالا باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.
استان مرکزی حدود یک میلیون و 429 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.