بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: تعيين صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان فصل الخطاب است.

تاریخ انتشار 1 اردیبهشت 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1493

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: تعیین صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس قانون توسط شورای نگهبان انجام می شود و دیگران حق تعارض در این زمینه نداشته و همه باید تابع تصمیم های شورای نگهبان در انتخاب و تعیین صلاحیت رجل سیاسی برای اداره کشور باشند.
وی ادامه داد: همچنین اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا باید با انجام کار کارشناسی و مطالعه فعالیت های نامزدها، اصلح ترین افراد که التزام عملی به قرآن و اسلام دارند را برای اداره شهر و کشور انتخاب کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: مراجع قضایی، انتظامی، نهادهای سیاسی و امنیتی و هیات های عالی نظارت نیز در تعیین صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متعهدانه و در چارچوب قانون عمل کنند.
آیت الله دری نجف آبادی حضور حداکثری مردم در همه زمینه ها و اعتماد کامل و پشتیبانی همه جانبه ملت از رهبر معظم انقلاب و علمای اسلام را سند اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم همواره با حضور فعال در همه زمینه های اقتصادی و سیاسی هوشیارانه توطئه های دشمنان را تشخیص داده و در برابر آنها ایستادگی کرده اند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 به دستور امام راحل(ره) افزود: امام خمینی(ره) در سال 58 دستور تشکیل ارتش قدرتمند و تاسیس سپاه و بسیج را صادر فرمودند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به برکت امام راحل(ره)، خون شهدا، نیروهای مسلح و هدایت رهبر معظم انقلاب به کشوری قدرتمند و به جزیره امنی در منطقه تبدیل شده است که دشمنان اسلام به برکت حضور مردم نتوانسته اند کوچکترین تعرضی را به خاک کشور ایران اسلامی داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری آغاز هفته سلامت گفت: مردم استان مرکزی برای جلوگیری از بروز بیماری ها در جامعه باید 2 مسئله مهم ورزش و استفاده از غذای مناسب را سرلوحه کار خود قرار دهند و از مصرف نمک، روغن و شکر بی اندازه در وعده های غذایی خودداری کنند.
بزرگداشت بعثت خاتم انبیا حضرت محمد(ص)، شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، روز سعدی، و روز زمین پاک از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.