بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك:وعده هاي بي اساس نامزدها اعتماد عمومي را تضعيف مي كند

تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1407

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید بر اساس قانون و ظرفیت های موجود باشد و از ارائه وعده هایی که امکان اجرایی ندارند پرهیز شود.
وی ادامه داد: دروغ پردازی و ارائه وعده های بی اساس از سوی نامزدهای انتخاباتی به مثابه حق الناس است و این اقدام ضمن گمراه کردن افکار عمومی، سلب اعتماد مردم از مسئولان را به دنبال دارد.
امام جمعه اراک بیان کرد: احترام به اصول و ارزش های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، صداقت و انصاف در گفتار و کردار از مهمترین مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید با مطالعه نیازهای اساسی و برنامه های توسعه، نیازهای کشور را به خوبی تشخیص داده و وعده های خود را بر اساس حل مشکلات اجتماعی به جامعه منعکس کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: انتخابات در ایران نشات گرفته از آموزه های دین مبین اسلام برای بهره گیری از نخبگان در هدایت امور جامعه است بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید این جایگاه خود را درک کرده و از مسیر تقوا و دین مداری در این فرآیند ملی خارج نشوند.
وی اضافه کرد: هر کدام از نامزدهای انتخاباتی که از سوی مردم به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شود باید از همه جناح های سیاسی و حتی رقبای انتخاباتی خود در اداره امور کشور استفاده کند، چرا که تجمیع افکار، نخبگان جامعه را در دست یابی به اهداف عالی نظام نزدیکتر می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از بازی های سیاسی صرفه نظر کرده و در یک فضای آرام و به دور از تخریب، فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام دهند.
وی بیان کرد: ملت غیور ایران اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات های پیشین حمایت های خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند، بنابراین همه باید خدمتگذاری بی منت را به عنوان سپاسگزاری از حضور مردم در صحنه در دستور کار خود قرار دهیم.
امام جمعه اراک تاکید کرد: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک موهبت الهی محسوب می شود و مسئولان و دولتمردان باید خدمتگذاری بی منت را به عنوان زکات این نعمت ارزشمند الهی در دستور کار خود قرار دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.