بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: نقش موثرحوزه هاي علميه خواهران در احياي فرهنگ اسلامي برجسته سازي شود

تاریخ انتشار 24 اردیبهشت 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1333

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر شنبه در آیین همایش دانش آموختگان حوزه های علمیه شهرستان اراک، در محل فرهنگسرای آیینه این شهر، افزود: گسترش سبک زندگی براساس تعالیم و آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) از سوی حوزه های علمیه خواهران، تلاش دشمنان را برای تضعیف بنیان خانواده ناکام می کند.
وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی با طرح سبک زندگی بر اساس احکام الهی و قرآنی موضوع جدیدی را فرا روی حوزه های علمیه قرار دادند که این قشر از جامعه به خصوص خواهران طلبه باید آموخته های خود را در در جامعه جاری کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: با رعایت ایمان و تقوای اجتماعی، پیشرفت جامعه بیش از پیش فراهم می شود که در این زمینه نقش حوزه های علمیه خواهران برجسته و حساس است.
وی اضافه کرد: دریافت مدرک تحصیلی در حوزه های علمیه پایان راه نیست بلکه اهداف والایی همچون مقابله با گسترش فرهنگ غرب و بی بند و باری، گسترش سیره اهل بیت (ع) در جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسیر تقوا و معنویت؛ پیش روی این قشر از جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: میانگین ازدواج و زاد و ولد در بیشتر استان های کشور پایین گزارش شده که برای اصلاح این امور نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه باید برنامه های فرهنگی مدون، تدوین کنند.
وی گفت: نیمی از پیکره جامعه را زنان تشکیل می دهند و از این منظر طلبه های خواهر در به کارگیری روش های هدفمند، جذاب و اثرگذار برای فراگیری علم و معنویت و همچنین گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی رسالت سنگینی دارند.
وی ادامه داد: تحصیلات حوزوی خواهران در همسر داری، تربیت فرزندان صالح و بالا بردن سطح آگاهی جامعه اهمیت زیادی دارد و آنان را برای نقش آفرینی در عرصه فرهنگی و دینی و به عنوان مشاور فرهنگی آماده می کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه، علما و مراجع و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در این آیین گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای اعتقادات جوانان ایران را نشانه رفته اند که می طلبد خواهران طلبه ضمن درک صحیح معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع) نسبت به آگاه سازی دختران جوان از توطئه های دشمنان اقدام کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری افزود: تبلیغ دین و سیره اهل بیت (ع) مجاهدت های شبانه روزی می طلبد که خواهران طلبه باید با برقراری ارتباط با دختران جوان به صورت چهره به چهره فرهنگ فاطمی را در جامعه احیا کنند.
وی بیان کرد: روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد و این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری گام بردارند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز گفت: هم اینک یک هزار طلبه خواهر در سطح سه از مدارس علمیه استان فارغ التحصیل شده اند.
حجت الاسلام غلامحسین بنافی بیان کرد: 14 حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 12 حوزه علمیه در سطح های یک و 2 حوزه نیز در سطح سه فعالیت دارد.
وی افزود: در مجموع 2 هزار و 800 طلبه خواهر در حوزه های علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 300 طلبه در 2 حوزه علمیه الزهرا(س) اراک و ریحانه النبی ساوه به تحصیل سطح سه طلبگی مشغول هستند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار کرد: 2 مدرسه برای ارائه دروس سطح چهار طلبگی خواهران نیز از مهرماه امسال راه اندازی می شود.
در مجموعه پنج هزار طلبه زن و مرد در 23 مدرسه علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.