بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: عوامل برگزاري انتخابات نسبت به توطئه ها و نفوذ دشمنان هوشيار باشند

تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1320

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک، افزود: دشمنان نظام اسلامی چشم به انتخابات و نقش آفرینی مردم در این فرآیند ملی دوخته اند که تنها راه خنثی سازی توطئه آنان حضور آگاهانه اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای است.
وی ادامه داد: نیروهای امنیتی، انتظامی و ستاد برگزاری انتخابات باید برنامه های نظارتی خود را تقویت کنند و در مقابل هر توطئه و نفوذ داخلی و خارجی عکس العمل کوبنده و در عین حال هوشیارانه داشته باشند.
امام جمعه اراک گفت: مسئولان و دولتمردان باید از تمام ظرفیت های موجود در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور استفاده کنند و با ایجاد انگیزه در جامعه زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: در شرایطی کنونی که دشمنان کمر به آسیب زدن به ارزش های انقلاب اسلامی را دارند حفظ نظام از واجبات است بنابراین مردم باید با حضور پر شور در انتخابات، توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مردم ولایتمدار و مومن ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، برگ زرین دیگری به کتاب سراسر افتخار انقلاب اسلامی بیفرایند.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید به جای تخریب یکدیگر، ایده ها و برنامه های خود را برای تسهیل در آبادانی ایران اسلامی بیان کنند و تقویت وفاق و همگرایی ملی مهمترین تکلیف نامزدهای حاضر در عرصه رقابت های انتخاباتی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توهین و تخریب از از شخص و گروهی ناپسند است و نامزدها به عنوان الگوهای اخلاقی و نامزدهای تصاحب کرسی اجرایی ارشد کشور و پارلمان های محلی باید بر مولفه های اخلاقی پایبند باشند.
وی افزود: کسی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند یک گام تا رسیدن به دومین شخصیت ایران اسلامی فاصله دارد بنابراین احترام و شخصیت وی باید حفظ شود.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند بنابراین از همه ابعاد شخصیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حزبی برای آحاد مردم قابل احترام است و حامیان یک نامزد حق توهین به شخصیت نامزدهای دیگر را ندارند.
وی تاکید کرد: هدف انتخابات مشارکت آگاهانه مردم در تصمیم سازی و سرنوشت کشور است و در برگزاری این فرآیند ملی همه باید پاسدار حریم اسلام و آرمان های ناب انقلاب اسلامی باشند.
آیت الله دری نجف آبادی توضیح داد: خدمت در جامعه ایران اسلامی موهبتی الهی است که نصیب هر کسی نمی شود و رئیس جمهوری منتخب وظیفه دارد، خدمت بی منت به اقشار مختلف مردم را به عنوان ذکات این موهبت الهی سرلوحه امور خود قرار دهد.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یکبار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.