بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: توطئه هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران پايان ناپذير است

تاریخ انتشار 3 خرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1460

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارنشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی در محل سپاه روح الله این استان در اراک، افزود: دشمنان نظام اسلامی وقتی از جنگ تحمیلی علیه ملت ایران نا امید شدند، جنگ فرهنگی و اقتصادی را کلید زدند که به فضل الهی این توطئه ها به بهترین شکل تاکنون خنثی شده و نظام اسلامی همچنان قدرت اول منطقه محسوب می شود.
وی ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر اقتدار و عظمت نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشت اما، دشمنان نظام اسلامی نمی خواهند این مقاومت، استقامت و ایثارگری ملت ایران را باور کنند، از این رو همچنان به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر توطئه های دشمنان نظام اسلامی را خنثی نکرد و خرمشهرهای دیگر همچنان مقابل ملت ایران قرار دارد که باید برای فتح آن عشق به آرمان های امام، انقلاب اسلامی، شهدا و منویات معظم له را در قلب های خود تقویت کنند.
وی، وجود رهبر معظم انقلاب، اقتدار نیروهای مسلح و قدرت تسلیحاتی و موشکی کشور را عامل عزت و سرافرازی ملت ایران دانست و گفت: آحاد جامعه باید در راستای تقویت باورهای انقلابی گام بردارند و هر گونه تضعیف این مهم ظلم به نظام و خون مقدس شهدا است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات 29 اردیبهشت ماه تقدیر کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی باید بدانند که حضور گسترده مردم تنها به دلیل عشق و علاقه به آرمان های نظام اسلامی است و مردم ثابت کردند که تا آخرین نفس از ارزش های انقلابی و اسلامی خود صیانت می کنند.
وی افزود: در جریان تبلیغات انتخاباتی اختلاف نظرهایی بین نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنان به وجود آمد که همه نامزدها به خصوص رئیس جمهوری منتخب باید در اسرع وقت این اختلافات را حل و صحنه رقابت را به رفاقت، برادری و برابری تبدیل کنند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: رئیس جمهوری منتخب باید به پاس قدردانی از حضور بی نظیر ملت ایران در انتخابات، حل مشکلات اقتصادی، برنامه ریزی برای تحقق آرمان های امام و رهبری، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای دستیابی به سند چشم انداز 20 ساله و تحقق برنامه ششم توسعه که مجمع تشخیص مصلحت نظام 80 سیاست کاربردی را در این خصوص فهرست بندی و تقدیم رهبر معظم انقلاب کرده است را در دستور کار خود قرار دهد.
وی، آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس را نماد صبر واستقامت ملت ایران دانست و گفت: دشمن با هدف تسخیر کامل خوزستان، الحاق آن به عراق و تسلط همه جانبه بر اروندکنار برای گسترش تجارت های دریایی و در نهایت سقوط انقلاب اسلامی با ایران وارد جنگ شد اما، با توجه به امکانات و تسلیحات پیشرفته، حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند و این مهم نتیجه ایمان قوی رزمندگان اسلام بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بیش از 40 کشور سرمایه دار و ابرقدرت دنیا با کمک های مالی، تسلیحاتی و اعزام نیروهای نظامی به عراق، سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند اما، ایمان رزمندگان ایران زبونی و شکست رژیم بعثی را به همراه داشت.
وی بیان کرد: رزمندگان اسلام با ظرفیت 6 هزار نفر توانستند خرمشهر را ظرفی مدت سه روز آزاد کنند و بیش از 19 هزار عراقی را اسیر کنند که این اقدام الهی انگشت حیرت را به دهان استکبار جهانی فرو برد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بیش از یک هزار و 800 رزمنده سلحشور و با غیرت استان مرکزی در غالب شش گردان علی ابن ابیطالب(ع) ، امام حسین(ع)، امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، جانبازان روح الله و گردان توپخانه در کنار دیگر رزمندگان از نقاط مختلف میهن اسلامی در عملیات بیت المقدس حضور داشتند.
سردار محسن کریمی افزود: رزمندگان استان مرکزی دوشادوش دیگر رزمندگان برای آزاد سازی خرمشهر تلاش کردند و بیش از 300 شهید نیز در این عملیات تقدیم نظام اسلامی کردند.
وی اضافه کرد: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار، پس از 19 ماه توانستند این شهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند که تحقق این امر یک موهبت بزرگ الهی است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می آید به گونه ای که امام راحل در این خصوص فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و برپایی یادواره های شهدا در شهرستان های مختلف استان مرکزی از مهمترین برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی در سالروز آزادسازی خرمشهر است.