بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

بيانيه نماينده ولي فقيه در استان مركزي به مناسبت رحلت جانسوز امام خميني (ره)

تاریخ انتشار 14 خرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1420

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این بیانیه  آورده است: 14 خرداد یادآور روز های حزن و اندوه بزرگ مرد الهی و مبارزی خستگی ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی را به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ قرن با تکیه بر فرهنگ عظیم عاشورا و مکتب سیدالشهدا(ع) و پشتیبانی ملت مجاهد و نستوه ایران اسلتمی و به مدد الهی بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار ننگین نظام شاهنشاهی را برای همیشه در هم پیچید.
در این بیانیه آمده است: امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه و عالمانه خود عظیم ترین حماسه مردمی و شگفت انگیزترین پدیده قرن حاضر را به خلق حکومت دینی برخواسته از اراده مردم را طراحی و پایه گذاری کرد و منابع استکبار و صهیونیزم جنایتکار را در منطقه به چالش کشید.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: 14 خرداد بهترین فرصت برای بازخوانی آرمان های امام راحل برای مردم و مسئولان است تا از این طریق عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار داده و عملکرد خود را برای مردم تشریح کنند تا همه بدانند که کارگزاران نظام تا چه میزان در مسیر آرمان های امام راحل گام برداشته و مبانی و اهداف آن پیر مراد را تا چه اندازه جامه عمل پوشانده اند.
در ادامه این پیام آمده است: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فصل جدیدی در تاریخ اسلام، منطقه و جهان گشودند و به همه آزادیخواهان جهان آموختند که با عزم و اراده و پشتیبانی ملت می توان روی چای خود ایستاد و از شرف و عزت ملی خود دفاع مرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولان و دولتمردان باید از ارداه پولادین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی الگوبرداری کرده و با تکیه بر ظرفیت ها علمی، پژوهشی، صنعتی و کشاورزی زمینه آبادانی ایران اسلامی را فراهم کنند و با وحدت کلمه و پیروی از خلف صالح امام راحل یعنی رهبر معظم انقلاب زمینه عزت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی را فراهم کنند.
در بخش دیگری از این بیانه آمده است: مسئولان و دولتمردان باید در راه نیل به اهداف بزرگ و والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب از هر گونه تک روی و تزلزل پرهیز کرده و از تجمل گرایی، اشرافی گیری، غفلت و غرور اجتناب کرده و با استعانت از خداوند متعال، عنایات امام زمان(عج) و ارواح طیبه شهدای گرانسنگ برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولان و دولتمردان باید بدانند که انقلاب اسلامی در نزد آنها امانت است و باید با تمام وجود برای سربلندی این موهبت الهی تلاش کنند.
به همین مناسبت، مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در زادگاه و بیت تاریخی ایشان در شهر خمین از ساعت 18:30 روز یکشنبه 14 خردادماه 96 و در شهر اراک نیز از ساعت 18:30 در محل مصلای بیت المقدس برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم سالگرد قیام خونین 15 خرداد از ساعت 18:30 روز دوشنبه مورخ 15 خردادماه96 با سخنرانی آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در محل مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.