بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: ولايت فقيه گنجينه ارزشمند انقلاب اسلامي است.

تاریخ انتشار 15 خرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1472

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر روز شنبه در آیین سوگواری بیست و هشتمین سالگرد امام خمینی(ره) در حسینیه بیت تاریخی امام راحل افزود: پشتیبانی از ولایت فقیه است که کشتی انقلاب اسلامی را در شرایط پرتلاطم منطقه ، ایران حراست می کند. 
وی گفت: ایران امروز وزنه ای اثرگذار در دنیا است و رهبری قاطع، حضور مردم در همه صحنه ها ، سپاه وبسیج مقتدر ، موشکهای برد 2 هزار کیلومتری ، اخلاص و ایمان مردم و به خصوص اخلاص خانواده شهدا را در این ثبات بسیار تاثیرگذار دانست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)در مدت 88 سال در این دنیا زندگی کرد و همه عمر ایشان منشا خیر، برکت بوده است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: امام خمینی(ره) تا سن 16 سالگی در خمین زندگی کرد و سپس به مدرسه سپهدار در اراک که امروز حجره امام است رفت و با علمایی همچون آیت الله اراکی، خوانساری و عبدالکریم حائری هم دوره بود.
وی گفت: این بزرگمرد تاریخ معاصر بعد از عزیمت آیت الله حائری به قم رفت و حوزه علمیه در آنجا پایه گذاری شد که بعد از 95 سال این کانون علوم دینی و علوم اهل بیت (ع) هنوز پابرجاست.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام (ره) توانست به قله های رفیع فقاهت برسد، تصریح کرد: امام قبل از سن 40 سالگی کتاب شرح دعای سحر را نوشت و در کتاب کشف الاسرار برای اولین بار اصطلاح رضاخان قلدر و قیام را به کار برد.
وی، تدوین قانون اساسی، شکل گیری ارتش و سپاه، مجلس شورای اسلامی، مردم سالاری دینی، شوراها ، شورای نگهبان، انتخابات ، احترام به شهدا و وفاداری به رهبریت را میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب دانست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه تمام حسنات را امام پایه گذاری کردند، ادامه داد: 50 جلد کتاب نوشته های خود امام توسط موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(ره) جمع آوری شده و این تعداد منهای مجموعه چندجلدی صحیفه نوراست.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه کارنامه امام راحل فوق العاده درخشان است، گفت: امام خمینی (ره)مشعل فروزان علم ،فقاهت، حکمت ، شجاعت ، ولایت، مدیریت،اخلاق و دیانت است که جایگزینی برای آن نیست و مکتب اهل بیت(ع) به چنین شخصیتی نیاز دارد.
وی افزود: امام راحل برای صدها سال آینده تبدیل به مشغل فروزان با عظمت، شجاعت، مدیریت، سیاست و دیانت شده است.
وی ادامه داد: اسناد مربوطه به امام 70 جلد است که باید روی این اسناد کار شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دشمنان در 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و 28 سال درگذشت امام راحل توطئه و دسیسه های فراوانی داشتند و برای دهه های آینده نیز برنامه دارند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان گفت: دیوانگان آل سعود بسیار مزخرف و دیوانه هستند و یک و نیم میلیارد دلار و یک سری هدایای خاص به ترامپ دادند تا بمب بخرند و بر سر مردم یمن بریزند.
وی ادامه داد: باید مشکلات اشتغال و بیکاری حل شود و نباید فریب آمریکا را خورد زیرا آنها دربرجام تحریم می کنند و در دوران هشت سال دفاع مقدس صدام را علیه ایران تجهیز کردند و انسان مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود.
وی گفت: با وحدت کلمه و اطاعت از رهبری امروزجمهوری اسلامی به عنوان قدرت جهانی و شکست ناپذیر بر مبنای ایمان و اسلام در جهان شناخته شده است.
آیین بزرگداشت ارتحال جانسوز امام خمینی در حسینیه بیت تاریخی امام راحل در خمین با حضور مسئولان استانی، اقشار مختلف مردم شهرستان خمین و شهرستان های همجوار عصر روز یکشنبه برگزار شد.
شهرستان خمین به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.