بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: 15 خرداد تجلي اراده مردم در دفاع از ارزش هاي اسلامي است

تاریخ انتشار 15 خرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1442

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این بیانیه آورده است: 15 خرداد یادآور قیام قهرمانانه ملت سرافراز ایران اسلامی در دفاع از اسلام فقاهت است که با دست خالی در برابر ظلم و ستم طاغوتیان ایستادگی کرده و با تکیه بر سلاح تقوا و معنویت رژیم شاهنشاهی را برای همیشه در هم پیچید. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: طاغوتیان گمان می کردند که با دستگیری و زندانی کردن امام راحل می توانند قیام را سرکوب و آتش آزادیخواهی ملت را خاموش کنند اما به فرموده امام راحل هر چه آنان کشتند و زندانی کردند ملت بیدار تر از گذشته شد. 
در ادامه این بیانیه آمده است: مردم در سال 1342 در شرایطی گام به میدان مبارزه علیه ظلم و دفاع از مرجعیت شیعه گذاشتند که رژیم ستم شاهی با ایجاد رعب و وحشت، فرصت هر گونه حرکت را از مردم سلب کرده بود اما ،ملت برای استقرار حاکمیت اسلامی تصمیم خود را گرفته بود و تا پای جان نیز از آن حمایت کرد. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تشریح و تبیین ابعاد مختلف قیام خونین 15 خرداد از سوی روحانیان، اساتید دانشگاه و صاحبنطران باعث می شود تا برکات نورانی این وحدت و یکپارچگی در جامعه احیاء شده و ملت با سلاح تقوا و معنویت در برابر توطئه های مختلف دشمنان ایستادگی کند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: قیام 15 خرداد علاوه بر اینکه زمینه‌ساز جنبش‌ها و قیام‌های مردمی دیگر شد، مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی را هموار ساخت و رژیم وقت را متوجه عظمت جنبش مردمی با اراده و توکل خدایی ساخت. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روحانیان و استادان دانشگاه باید واقعه 15 خرداد را برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی تشریح و تبیین کنند تا همه بدانند که این انقلاب به آسانی بدست نیامده و برای پیروزی آن زحمات بسیار زیادی کشیده شده است. 
سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام ( ره ) در قم یورش بردند وآن حضرت را که در یک سخنرانی در مدرسه فیضیه ، جنایات شاه را بر ملا کرده بود، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند. 
هنوز چند ساعتی از دستگیری امام (ره ) نگذشته بود که مردم قم به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبر خود پرداختند و مردم تهران و چند شهر دیگر نیز دست به اعتراض زدند. 
مردم ایران که با قیام گسترده ی خود نشان دادند خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند با هجوم نیروهای شاه مواجه شده و عده زیادی به شهادت رسیدند.
آیین سالگرد قیام خونین 15 خرداد از ساعت 18:30 روز دوشنبه مورخ 15 خردادماه96 با سخنرانی آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در محل مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.