بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

خطيب جمعه اراك: حادثه تروريستي تهران انسجام و همبستگي ملت ايران را افزايش داد

تاریخ انتشار 20 خرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1422

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران و گرامی داشت یاد و خاطره 17 شهید این حادثه تروریستی افزود: مردم ایران تجربه های بسیاری در حوادث تروریستی دهه 60 دارند و این حادثه موجب شد هوشیاری و انسجام ملت و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در برابر توطئه های دشمنان افزایش یابد.
وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری بسیار در چند وقت اخیر توانستند ده ها تیم تروریستی را در نطفه خفه کنند و سرکرده آنان را در کرمانشاه از پای درآورند.
امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران باید دشمنان اسلام، حامیان، سردمداران پشت پرده آنان را در میدان عمل بار دیگر دقیق بشناسند و بدانند با چه افراد پستی روبه رو هستند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: این جنایتکاران دست به دست هم داده اند و می خواهند جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است و 17 هزار شهید ترور داشته است را به ترور متهم کنند.
وی ادامه داد: این وهابیت تکفیری که با هم دستی آمریکا و اسرائیل و به نام اسلام، چنین اقدام هایی انجام می دهند، چگونه می خواهند جوابگوی خداوند، مسلمانان و جهانیان باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری ولادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: این امام همام فرمودند غیرت دینی، اصلاح امور اقتصادی و مبارزه با فساد و صیانت سه اصل مروت است در اصل غیرت دینی، انسان به هیچ عنوان نباید بر سر دین خود معامله کند.
خطیب جمعه اراک افزود: ایران از منابع فراوانی برخوردار است که بهره برداری هرچه بیشتر از این منابع نیازمند مدیریت، برنامه ریزی، کار و همت بلند دارد و امید است دولت دوازدهم و شوراها یک برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات جامعه داشته باشند و زمینه اشتغال و توانمندی هرچه بیشتر را برای جامعه فراهم کنند.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: انتخابات تمام شده و دولت باید با یک برنامه ریزی دقیق در چهار سال آینده کارنامه روشنی از خود ارایه کند و با تدبیر مشکلاتی را که برای صنایع استان مرکزی ایجاد شده را برطرف کند.
وی با یادآوری برخی مشکلات برای سرمایه گذاران موسسه های اعتباری افزود: مردم باید هوشیار باشند و ثمره و دست رنج زندگی خود را در هر جایی سرمایه گذاری نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های قضایی باید هوشیارانه عمل کنند و اجازه ندهند مال مردم چپاول شود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اقتصادی مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری برنامه و نقشه راه برای توسعه و پیشرفت کشور است که باید این برنامه ها با همت همه مسئولان و مردم عملیاتی شود.
وی گفت: مردم باید به رعایت حقوق یکدیگر و همسایگان در جامعه پایبند باشند از تجاوز به حقوق دیگران خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامی داشت روز اکرام نسبت به ایتام و نیازمندان افزود: مردم استان مرکزی باید در روز اکرام نسبت به کمک به ایتام و معلولان اقدام کنند و در جشن گلریزان از هیچ خدمتی دریغ نکنند.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری قرار گیری در آستانه شب های قدر و شهادت امیر المومنین (ع) گفت: همه مساجد حسینه ها با برنامه ریزی های هرچه بیشتر کمک کنند برنامه های این مناسبت ها هرچه با شکوه تر برگزار شود.
وی بیانات مقام معظم رهبری در مرقد امام خمینی(ره) و در جمع دانشجویان را بسیار آموزنده عنوان کرد و گفت: امید است سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلابی و حسینی زندگی کردن سرلوحه زندگی اقشار مختلف مردم و مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه اراگ گفت: دانشگاه ها به عنوان کانون تحصیل و علم ضمن جهت گیری انقلابی و اسلامی، باید پاسدار خون شهدا و خط امامت و ولایت باشند.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.