بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

لزوم تدوين برنامه هاي اقتصادي ويژه استاني از سوي دولت دوازدهم

تاریخ انتشار 14 تیر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1450

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان مرکزی در محل کوه نور اراک گفت: ظرفیت های صنعتی در هر یک از استان های کشور متفاوت است و دولت دوازدهم باید برای هر یک از استان های کشور برنامه ریزی های ویژه تدوین کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: بزرگترین و مهمترین مانع تولید در کشور ایران فعالیت های بی ضابطه بانک ها است چرا که این مراجع به جای حمایت از تولید کنندگان هر کدام به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند.
وی اظهار کرد: نظام بانکی کشور باید در خدمت تولید و اقتصاد باشد و دولت دوازدهم باید نسبت به حل این مشکل بزرگ برنامه ریزی ویژه و کاربردی تدوین کند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: فعالیت بی ضابطه بانک ها باعث شده هزینه پول نسبت به تولید رشد بی رویه ای داشته باشد در صورتی که در کشورهای پیشرفته صنعتی هزینه پول به تولید پایین است.
وی یادآوری کرد: هر یک از استان های کشور دارای ظرفیت های ارزشمندی در همه بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی است که بهره گیری از این ظرفیت ها در گرو شناسایی و سرمایه گذاری منطقی بر ظرفیت های کارآمد است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز نیز در این آیین گفت: خانه ملت از هر طرح و برنامه اقتصادی و تولید دولت حمایت می کند.
محمدرضا منصوری افزود: برخی از مدیران استان مرکزی لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج استان تامین می کنند که این مهم به مدیریت ارشد استان گزارش شده و بعد از این هر یک از مدیران باید لوازم مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کنند.
وی افزود: تفاهم نامه ای با یک سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در یکی از شهر های استان منعقد شده که در صورت انعقاد قرارداد نهایی سالانه بیش از 20 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده نصیب استان می شود.