بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: حفظ اموال مسلمين و دفاع از منابع ملي سرلوحه امور مديران باشد

تاریخ انتشار 14 تیر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1454

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: مدیران و مسئولان باید هدایتگری اصولی و برنامه محور را با وسواس در خرجکرد بیت المال و منابع کشور در اولویت امور قرار دهند.
وی ادامه داد: منابع ملی و بیت المال مسلمین باید در راستای تولید، اشتغال، ارتقای بهره وری و تولید ناخالص ملی هزینه شود و دستگاه های نظارتی نیز باید دامنه رصد خود را گسترده تر کرده و از هدر رفت اموال مسلمین جلوگیری کنند و با متخلفان با جدیت برخورد کنند.
امام جمعه اراک رعایت اصول اخلاق را یکی دیگر از ویژگی های مدیران جامعه اسلامی دانست و گفت: اخلاقمداری اساس سلامت فردی و اجتماعی و یکی از آرمان های انقلاب است و تنها راه موفقیت در نظام اداری برای مدیران نیز رعایت اصول اخلاقی در زمان خدمتگذاری است.
وی گفت: مدیران و مسئولان باید بدانند که برای عبور از صراط آخرت باید پرونده دنیوی قابل قبولی داشته باشند و این مهم نیز تنها با اخلاق حسنه، پرهیز از تکبر و خدمتگذاری بی منت به مسلمین محقق می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تقویت بنیه اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال مولد را از مهمترین خواسته های مقام معظم رهبری از مسئولان دانست و گفت: مسئولان و مدیران اجرایی باید با عملکرد هوشمندانه و در عین حال دلسوزانه از همه ظرفیت های دستگاه خود در راستای تحقق منویات معظم له استفاده کنند.
وی بیان کرد: مسئولیت در جامعه ایران اسلامی موهبتی است که نصیب هر کسی نمی شود بنابراین کسانی که در جامعه مسئولیتی دارند باید رفع مشکلات مردم را به عنوان زکات این موهبت الهی در دستور کار خود قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی با تفسیر بخشی از خطبه قاصعه نهج البلاغه امام علی(ع) را بزرگترین الگوی مدیریت دانست و گفت: همه فعالیت های مدیران و مسئولان باید در راستای جلب رضایت خداوند باشد.
کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.