بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: طرح تحول نظام سلامت نيازمند بازنگري هاي حكيمانه است.

تاریخ انتشار 14 تیر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1513

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در جمع مدیران دانشکده علوم پزشکی اراک، افزود: خدمات رسانی پزشکی مستمر به همه اقشار جامعه، تنگناهای بسیاری از جمله، بدهکاری دانشکده های علوم پزشکی به بیمه ها را به دنبال داشته است که باید با کارشناسی عمیق راهکار موثر در این حوزه اندیشیده شود.
وی ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی به دلیل رکود واحدهای صنعتی بزرگترین پشتوانه های مالی خود را از دست داده و خدمات رسانی کم هزینه پزشکی به اقشار مختلف جامعه نیز تنگناهای بسیاری برای این دستگاه خدماتی به وجود آورده است.
امام جمعه اراک، برنامه تحول نظام سلامت را نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم به مردم گامی اساسی در راستای تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: در برنامه ریزی های جدید وزارت بهداشت و درمان باید ساز و کاری اندیشیده شود تا خدمات رسانی رایگان پزشکی برای اقشار کم درآمد جامعه باشد.
وی اظهار کرد: کاهش میزان پرداختی هزینه بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام بسیار مناسبی در راستای توجه به اقشار ضعیف جامعه خواهد بود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در صورت حذف اقشار پردرآمد از برنامه تحول نظام سلامت، خدمات رسانی پزشکی به اقشار کم درآمد بیشتر از گذشته خواهد بود.
وی افزود: اجرای این برنامه از آغاز با رضایتمندی فراوانی از سوی مراجعان به مراکز درمانی روبه رو بوده است که مهمترین دلیل رضایتمندی مردم در این زمینه کاهش هزینه های پرداختی در بخش بستری و همچنین ارتقای کیفیت خدمات بوده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید هزینه های بسیاری را در تحول نظام سلامت متحمل شده، بنابراین برای پایداری این برنامه اثربخش و خداپسندانه، مسئولان رده های مختلف باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: اهمیت مقوله بهداشت و درمان مانند برقراری امنیت در جامعه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که برنامه ریزی در این خصوص سلامت آحاد جامعه را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان باید در خصوص سلامت خانواده نیز ورود پیداکرده و با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های کاربردی در راستای پیشگیری از طلاق و سقط جنین گام های اساسی بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در استان مرکزی 9 دهم است ، گفت: در بعضی از نقاط مرزی ایران اسلامی نرخ زاد و ولد سه و هفت دهم است و بنابراین مسئولان مربوطه باید برای بالا بردن زاد و ولد در جامعه فرهنگ سازی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت و درمان به استان مرکزی نیز گفت: مشکلات و تنگناهای پزشکی استان باید به صورت کارشناسی، فهرست بندی شده به مقام عالی وزارت گزارش شود.