بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

ديدار محمود سلطانی فر وزير ورزش و جوانان با آيت الله دري نجف آبادي

تاریخ انتشار 16 تیر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1758

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز پنجشنبه  در این دیدار گفت: موفقیت دولت یازدهم در طرح های اقتصادی در گرو اصلاح امور بانکی است و دولت باید ابتدا برای این مهم چاره اندیشی کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: در شرایطی که همه کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج شده اند، بانک ها شرط نقش آفرینی در این مهم را سودآوری برای موسسات خود می دانند که با این رویه کارها با کندی پیش خواهند رفت.
وی بیان کرد: با وجود دریافت بهره 25 درصدی و همچنین جریمه ها و بهره بالای دیرکرد از سوی بانک ها نه تنها توسعه اقتصادی اتفاق نمی افتد بلکه هر روز شرایط اقتصادی و صنعتی کشور بدتر از گذشته خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دریافت بهره های 25 درصدی از سوی بانک ها را خلاف موازین دین مبین اسلام دانست و گفت: با وجود اینکه همه مراجع نسبت به این مهم به بانک ها تذکر داده اند اما همچنان به فعالیت غیر اصولی خود ادامه می دهند.
وی ،واگذاری های اصل 44 را یکی دیگر از مشکلات صنایع کشور و استان مرکزی دانست و گفت: واگذاری ها بر اساس قوانین جهانی باید با حداقل قیمت اما با در نظر گرفتن اهلیت متقاضیان واگذار شود در غیر این صورت هیچ موفقیتی در این خصوص حاصل نمی شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: شرکت صنعتی هپکو اراک که در مدت زمانی نه چندان دور تنها تولید کننده ماشین آلات راهسازی در خاورمیانه بود به دلیل واگذاری غیرکارشناسی در گذشته در شرایط فعلی مشکل دارد و معوقات کارکنان آن بر دوش دولت افتاده است.
وی در ادامه سخنان خود تامین اعتبارات لازم برای نگهداری مجتمع های ورزشی، اولویت بندی برای تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام و ساخت نماز خانه در مجتمع های ورزشی را از مهمترین وظایف وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.
همچنین وزیر ورزش و جوانان به همراه استاندار و نمایندگان مردم اراک،خنداب و کیجان در مجلس با خانواده شهید فرهاد مقیمی دیدار و گفت و گو کردند.