بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: هدايتگري اصولي منابع در برنامه هاي عمراني تكليف اصلي مديران است

تاریخ انتشار 11 مرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1333

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع مالی باید سرلوحه امور مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیکاری مهمترین مشکل جامعه و یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب محسوب می شود، همه منابع مالی کشور باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار همراه با ارتقای نرخ بهره وری به کار گرفته شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: حمایت از صنعت و کارآفرینی تنها راه نجات کشور از معضل بیکاری است و مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند با تمام توان از صنایع و همچنین کارآفرینان داخلی و خارجی حمایت هدفمند و عقلایی کنند.
وی اظهار کرد: ایران کشوری برخوردار در منابع خدادادی و نیروی انسانی مستعد و توانمند است و باید با بهره گیری از روش های کارآمد این منابع را در راستای شکوفایی ابعاد غیرنفتی اقتصاد، هدایتگری کرد.
امام جمعه اراک ادامه داد: کشورهای دیگر بدون نفت توانسته اند اقتصادی مولد و زنده داشته باشند و با توجه به اینکه نفت سرمایه خدادادی است، نباید خام فروشی شود.
وی تاکید کرد: گسترش برنامه های عدالت محور از دیگر ویژگی های مدیریت در جامعه اسلامی است که در این خصوص نیز مدیران و مسئولان باید متعهد به قانون باشند و از حمایت های بی ضابطه نسبت به برخی افراد و نزدیکان بپرهیزند چرا که در این صورت نه تنها عدالت جامعه اسلامی خدشه دار می شود بلکه این اقدام نوعی دین گریزی نیز محسوب می شود.
امام جمعه اراک در بخشی از سخنانش مناسک مقدس حج را بهترین فرصت برای مقابله با تفرقه افکنی دشمنان در بین مسلمانان دانست و گفت: سفر روحانی حج بهترین فرصت برای ترویج وحدت اسلامی و مقابله با تفرقه افکنی دشمنان این دین مبین است.
وی ادامه داد: وحدت، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاودهای مراسم حج است که مسلمین باید به آن ها توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: دین مبین اسلام پیوستاری به هم تنیده است که تمام مسلمین در زیر سایه عبودیت الهی، پیروی از قرآن کریم با تبعیت از رسول گرامی اسلام در زیر بیرق آن قرار دارند و در این خصوص مسلمانان باید تفرقه ها و کدورت ها را کنار گذاشته و هر روز دایره تجانس و همبستگی را بسط دهند.
وی تاکید کرد: زائران و کارگزاران حج به عنوان سفیران جمهوری اسلامی هستند، باید حجاج و کارگزاران طوری رفتار کنند که موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی شوند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: کارگزاران حج و حجاج ایرانی باید در انجام مناسک حج از توهین به مقدسات اهل سنت پرهیز کرده و بر اساس شئونات و سفارش های دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) عمل کنند و بهانه بیهوده به دست دشمنان ندهند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یک بار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.