بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: وحدت حوزه و دانشگاه راه دستيابي به بالندگي و توسعه علمي است

تاریخ انتشار 27 آذر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1623

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه یکشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، افزود: بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی که حوزه و دانشگاه، عرصه ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو کانون مهم تاکید و خواستار تقویت آن شدند. 
وی بیان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان 2 نهاد علمی و معنوی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یکدیگر همکاری علمی داشته باشند، پیشرفت های علمی و ارتقای سطح معلومات در جامعه شتاب می گیرد. 
امام جمعه اراک وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه ها و طلاب در حوزه های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند. 
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: دانشگاه و حوزه می توانند در کرسی های آزاد اندیشی و در عمل به علم در کنار یکدیگر باشند. 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محمد مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد. 
وی عنوان کرد: شهید مفتح برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های فراوانی را انجام داد، بنابراین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ این میراث گرانبها از جان و دل تلاش کنند. 
امام جمعه اراک یادآور شد: شهید مفتح به جهت شناخت عمیق از مسایل علمی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی جامعه آن روز ایران زمین به ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده بود و این منش رفتاری و تفکر باید تداوم یابد. 
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.