بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: دفاع مقدس اقتدار و منزلت ملت ایران را در جهان استحکام بخشید

تاریخ انتشار 31 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1575

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در جلسه کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بعد از آن دوران با شکوه مفتخریم که استقلال کشور را حفظ کردیم و قطعه‌ای از زمین ایران اسلامی را هم به دشمن ندادیم.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود و دشمنان غافل بودند که این نظام به رهبری امام قدرتی ایمانی و الهی دارد و کسی را یارای مقابله با آن نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رشادت‌ها و ایثار رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است و اقتدار و عظمت کنونی کشورمان مدیون رشادت‌ها، جوانمردی و ایستادگی این رزمندگان و خون شهداست.

وی با اشاره به اقتدار و سربلندی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: قدرتمندی نظام اسلامی تنها به لایه‌های نظامی و سرمایه‌های مادی نیست بلکه ستون اصلی و مهم آن نیروی انسانی متعهد، صاحب اندیشه و مقتدر است که بسترساز توسعه متوازن و پاسداری از سرمایه‌های نرم نظام را عهده‌دار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بااشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فلسفه عاشورایی است و این تفکر والاست که نظام اسلامی را بر قله‌های اقتدار و اثربخشی بالا قرار داده است زیرا دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که باید ارزش‌ها و پیام‌های آن در لایه‌های جامعه تعمیق یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: دفاع مقدس اقتدار و منزلت ملت ایران را در جهان استحکام بخشید و رزمندگان با ثبت صحنه‌های بی‌بدیل و هم‌گرایی، وفاق و اتحاد بین همه اقوام و گروه‌ها دورانی در دفاع مقدس رقم زدند که دوران طلایی ملت ایران به‌حساب می‌آید.

وی افزود: تمام موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف حاصل و مدیون خون پاک شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان دوران با شکوه دفاع مقدس است.

نقش تعلیم و آموزش در زندگی و آینده فرزندان بسیار مهم و اساسی است

امام جمعه اراک به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: دانشگاه مرکز تربیت و پرورش نسل آینده کشور هستند و باید زنجیره دانش و علم‌آموزی از دوران خردسالی و کودکی تا بالاترین مدارج علمی در مسیر اسلام و خدمت‌رسانی به کشور اسلامیان، هدفمند و اصولی پیگیری شود.

وی افزود: نقش تعلیم و آموزش در زندگی و آینده فرزندان بسیار مهم و اساسی است و علم آموزی آنها چراغ راه برای نسلهای آینده است که در این راستا فرهنگ‌سازی در راستای ارزش نهادن به مقام و منزلت معلم، اساتید و فرهنگیان در جامعه ما ضروری است.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: علم و علم‌آموزی یکی از بدیهیات دین اسلام است، اگر نگاه اسلام به علم توسط خود مسلمانان در اسلام تبلیغ شود تأثیر فراوانی در تغییر نگاه‌ها به دین نبوی دارد.

در ایام محرم و صفر باید احیاکننده تفکر ولایی و عاشورایی باشیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به درپیش بودن ایام محرم و صفر گفت: در ماه محرم باید سوگیری عزاداری‌ها از خرافه و رفتارهای احساسی فاصله بگیرد و اهداف ارزشی نظام جایگزین عادات غلط شود.

وی افزود: باید تلاش کرد تا فلسفه حماسه کربلا و فرهنگ عاشورایی جایگزین خرافات شود و با امور فرهنگی اثرگذار مردم را به جای رفتارهای خرافی برای مقابله با تهدیدها و آسیب‌های دشمنان آشنا کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: اندیشه نرم نظام مقدس اسلامی ایران، برخاسته از شعائر دینی و ارزش‌های الهی و انسانی دینی است و نیاز است که در ایام عزاداری محرم و صفر به‌جای خرافه‌گری، احیاکننده تفکر ولایی و عاشورایی باشیم.

مسئولیت پذیری، انگیزه مداری، ایمان و تخصص کلید گشایش‌گری در کشور است

امام جمعه اراک برضرورت ترویج سبک درست زندگی اسلامی و سبک مدیریت اسلامی گفت: بدنه دولت و نهاد خانواده باید به‌جای برخی اسراف و تبذیرها، عادت‌های غلط و هزینه در امور غیرصحیح سرمایه‌ها را در بخش تعلیم و تربیت علوم و معرفت انسانی هدایت کند چراکه غنیمت شمردن فرصت‌ها، با تربیت نسل کوشا و اثرگذار، پس‌اندازهای واقعی برای کشور به‌شمار می‌روند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسئولیت‌پذیری، انگیزه‌مداری، ایمان و تخصص در کار نیاز جامعه امروز و کلید گشایش‌گری از مسائل کشور است و نیاز است که این مهم به‌عنوان ابزار حضور و ماندگاری در معاملات جهان امروز در کشور روز به روز تقویت شود.

وی تصریح کرد: نهضت حکومت‌داری دینی به واسطه امام خمینی(ره) با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و امروز برای ماندگاری و قدرتمندی روز افزون نیاز به سرمایه‌های بینشی و نیروهای خدمت‌گذار، فهیم و ولایت‌مدار دارد.