بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: وحدت كلمه عامل اصلي ايستادگي و اقتدار دنياي اسلام است

تاریخ انتشار 21 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1491

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: اسرائیل جنایتکار به عنوان کانون شرارت ها و توطئه ها، حمایت و پشتیبانی از گروهک های تکفیری را در دستور کار خود قرار داده است .
وی ادامه داد: در شرایطی که باید همه ظرفیت های جهان اسلام به صورت یکپارچه در مقابل مستکبران به کار گرفته شود، اسرائیل جنایتکار با توطئه و دسیسه های مختلف، منابع جهان اسلام را به یغما می برد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه وحدت و همدلی، راهبرد اصلی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام به خصوص اسرائیل جنایتکار است، اظهار کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای گسترش و اشاعه همدلی مسلمانان در برابر جهان کفر است.
وی اضافه کرد: هفته وحدت، ایام شادی بخش مسلمانان و ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) است و مسلمانان باید در این ایام به سمت همگرایی و اتحاد بیشتر پیش روند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت های مسلمان بیشتر شود زمینه های بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی (ص) از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با تمسک به حبل الله محقق می شود‏.
امام جمعه اراک گفت: وجود گروه های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه به دلیل ترس استکبار جهانی به خصوص اسرائیل جنایتکار از وحدت مسلمانان است که برخی از دولت های اسلامی نیز با حمایت از این گروهک های تکفیری آب در آسیاب دشمن می ریزند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز پژوهش نیز گفت: پژوهش و تحقیق در علم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اساتید و دانشجویان به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اضافه کرد: نهادینه شدن فرهنگ پژوهش باید در عرصه های مختلف از جمله در محیط های علمی و دانشگاهی به صورت کارشناسی در دستور کار قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: رسالت اصلی پژوهشگر و محقق، صیانت از حریم حقیقت و تبیین و تشریح آن است و محقق کسی است که به منظور کشف حقایق، در دریای اندیشه والای انسانی غوطه ور می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج شده و برای تحقق این مهم برنامه و راهکار ارائه شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مولفه ارزشمند وحدت در اجتماع با تلاش مضاعف مسئولان دانشگاه ها و حوزه ها تقویت می شود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نهم ربیع الاول و آغاز امامت امام زمان(عج) نیز گفت: این روز ارزشمند بهترین فرصت برای مطالعه سیره آن امام همام است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در خصوص اشاعه و گسترش فرهنگ علوی و نبوی بر عهده دارد اما این مهم باید از طریق افراد توانمند و آگاه به سیره اهل بیت(ع) تبیین شود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.