بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: حادثه ساختمان پلاسكو ضايعه اي دردناك براي ملت ايران است

تاریخ انتشار 2 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1472

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه اراک افزود: حادثه روز پنجشنبه در ساختمان پلاسکو تهران غم بزرگی را به دل مردم وارد کرد و در این اتفاق آتش نشانان با جان و دل بسیاری از مردم را از دل خطر نجات دادند اما خودشان در زیر آوار گرفتار شدند.
وی بیان کرد: در این حادثه آتش نشانان هیچ گونه کوتاهی نکردند و همه تلاش خود را برای مهار آتش به کار گرفتند اما به دلیل فرسوده بودن ساختمان و حجم بالای آتش، این حادثه به یک فاجعه بزرگ تبدیل شد.
امام جمعه اراک ادامه داد: بسیاری از ساختمان ها و انبارهای کالاهای مختلف با میلیارد ها تومان سرمایه نیازمند توجه به بهسازی و نوسازی و رعایت موازین ایمنی است.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: در حادثه روز گذشته حداقل تجهیزات آتش نشانی در این ساختمان وجود نداشت و در مقابل حجم زیادی از پوشاک و مواد پلاستیکی، آتش زبانه کشید.
وی گفت: این حادثه علاوه بر خسارت جانی، خسارت مالی زیادی نیز در پی داشت و از 560 واحد تجاری این ساختمان بیش از 100 واحد نیز، بیمه نبوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: آتش نشانانی که جانشان را فدا کردند، شهید محسوب می شوند و این افراد از جایگاه بالایی برخوردار هستند.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: عملیات آوربرداری این ساختمان نیز بسیار مشکل است و امید است محبوس شدگان، زنده از زیر آورا خارج شوند.
امام جمعه اراک افزود: تمام ملت ایران اسلامی در غم از دست دادن این آتش نشانان داغدار هستند و امید است دیگر شاهد این نوع حوادث تلخ نباشیم.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ارایه خدمات اجتماعی یکی از مصادیق بزرگ خدمات رسانی است که در دین مبین اسلام نیز تاکید و سفارش بسیار شده است.
وی بیان کرد: بحث پیشگیری از حوادث و بلایا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز گفت: افرادی که در راستای جمع آوری و دفن لاشه های پرندگان مبتلا به آنفلوآنزای فوق پرندگان و کاهش خسارات تلاش می کنند نیز، شایسته تقدیرند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: جای تاسف دارد که چگونه سردمداران استکبار جهانی و ترامپ، نامه در حمایت از منافقان می نویسند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: دنیا تا دیروز در گرداب سیاست های مغرضانه و جنایتکارانه اوباما بود و امروز نیز ترامپ پا به عرصه نهاده است.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: ملت بزرگ با رهبری شجاع و بی نظیر در برابر توطئه های پلید دشمنان ایستادگی می کند.
وی تصریح کرد: امید است مذاکرات سوریه عادلانه باشد و وحدت و دولت سوریه حفظ و شر جریان های تروریست از سر ملت مظلوم این کشور کم شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمادگی لازم برای اجرای برنامه های دهه مبارک فجر ضروری است و این برنامه باید به دست مردم اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی باید در مدارس، دانشگاه ها، حوزه و همه بخش ها و نهادها مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: دهه فجر یادآور خاطره ها، امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا است و مردم باید همه تلاش خود را برای حفظ دستاوردهای این انقلاب با عظمت به کار گیرند.