بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي تحول آفرين و هدايتگر است

تاریخ انتشار 5 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1494

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: ایام الله دهه فجر فرصتی مهم و مغتنم برای نظام است و رسانه ها و اقشار مختلف مردم تکلیف دارند با بهترین شکل نسل جوان جامعه را از رویداد مهم انقلاب اسلامی، تفکر امام راحل و ارزش های ناب نهضت خمینی آگاه کنند و جنبه های مختلف آن را بنمایانند.
وی اظهار کرد: کیفیت بخشی به برنامه های ایام الله دهه فجر مقوله مهمی است و محوریت این برنامه ها باید با مردم و برای مردم باشد و به بهترین شکل بتواند جوانان را جذب کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام همواره کوشیده اند تا به نظام اسلامی و انقلاب ایران خدشه وارد کنند و نیاز است که در سایه بصیرت دینی و ولایت پذیری توطئه های آنان نقش براب شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: تنها هوشیاری ملت و اتحاد و انسجام انان است که دشمن را زمین گیر می کند و همه باید با آگاهی از دستاوردهای نظام اسلامی و برجام حراست کنیم.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: فضای مجازی در کنار مزایای متعددی که دارد اگر با آگاهی و شناخت در کاربرد همراه نشود فضایی خطرساز برای فرهنگ جامعه است و نیاز است که متولیان امر برای مدیریت آن برنامه موثری داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ظرفیت های کارشناسی و خلاق در حوزه فناوری نورین در کشور و استان باید تقویت شود و مدیریت مرزهای دانشی روز به منظور کاهش آسیب و پیشروبودن در این حوزه به دست نیروهای خودی باشد.
وی اظهار کرد: نهادهای آموزش عالی و حوزه فرهنگی و اجتماعی باید با شناخت اصولی از نیازهای روز جامعه در حوزه ایده پردازی، دانش پژوهی و درنوردیدن مرزهای دانشی نو گام های استوار و جدی بردارند.
وی گفت: در فضای مجازی خانواده به عنوان مهمترین گزینه مورد هجوم انواع آسیب ها قرار دارد بنابراین باید با آگاه کردن جامعه از بروز آسیب و مشکل جلوگیری کرد و مخاطرات آن را به حداقل رساند.
وی اظهار کرد: پلیس فتا باید در این زمینه پیشرو باشد و با مهجز شدن به دانش روز همواره یک قدم از افراد سوء استفاده کننده جلوتر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ ستون فقرات جامعه و مساله اساسی است و هویت دینی و قرآنی در راستای اقدامات هدفمند و برنامه محور فرهنگی حفظ و تقویت می شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: لازم است قرارگاه سازندگی استان راه اندازی شود و برای فعال شدن این مجموعه باید همه دستگاه ها همکاری کنند.
استان مرکزی با 2 هزار و 400 نخبه و شهیر فرهنگی یکی از قطب های مهم فرهنگی کشور است.