بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور از مجتمع حوزوي خاتم الانبياء (ص) اراك بازديد كرد.

تاریخ انتشار 12 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1538

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز دوشنبه  در حاشیه سفر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مرکزی و بازدید از مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) اراک  گفت: استان مرکزی از گذشته مهد پرورش علما و شخصیت های بزرگ فرهنگی و حوزوی بوده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: ایجاد مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) یکی از نیازها و ضروریات در استان مرکزی و شهر اراک بود که با پیگیری و تلاش های فراوان فاز نخست آن به ثمر نشسته است.
وی بیان کرد: در چند سال اخیر علاوه بر مسائل و امورات مختلف، بحث حوزه برادران، خواهران و مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) با جدیت تمام دنبال شده است.
 امام جمعه اراک ادامه داد: تا قبل از ساخت مرحله نخست این مجتمع، خانه های سازمانی برای اساتید حوزه وجود نداشت اما هم اکنون 48 واحد اسکان برای این قشر فراهم شده است.
در ادامه این بازدید عملیات اجرایی ساخت مراکز آموزش پیش حوزوی المهدی ( عج ) با حضور معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار آغاز شد.
عملیات اجرایی مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) اراک از سال 91 در زمینی به وسعت 20 هکتار آغاز و مرحله نخست آن در 24 هزار متر مربع زیر بنا و 48 واحد مسکونی ویژه اساتید در 10 دی ماه سال 94 با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به بهره برداری رسید.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بازدید از واحد صنعتی واگن پارس اراک، حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه های محمد باقر نوبخت در سفر به استان مرکزی است.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.