بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نقش روحانيت دراشاعه دستاوردهاي نظام اسلامي كليدي است

تاریخ انتشار 17 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1514

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم افزود: علمای بزرگ اسلامی با الهام از آیات الهی و با حمایت از امام راحل، تلاش کردند تا با مبارزه و مقابله با طاغوت زمان خود حاکمیت اسلامی را در جوامع مختلف مسلط کنند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس دین پایه‌گذاری شد و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری و کلیدی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده داشته و دارند.
امام جمعه اراک افزود: جامعه روحانیت از سال های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده است و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره ای که در اختیار داشته اند در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته اند.
وی بیان کرد: ایام الله دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین و تشریح ارزش های ناب انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در جامعه است و روحانیت باید از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: جامعه روحانیان باید با بهره گیری از تعالیم دین مبین اسلام جامعه را به سمت وسوی معنویت هدایت کند و در راستای تشریح سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی با تفسیر آیاتی چند از سوره های مبارک سجده و جن، بیان کرد: درک مفاهیم الهی انسان را به اوج حقیقت و بندگی می رساند که این مهم باید بیش از پیش در جامعه رواج پیدا کند.
کلاس تفسیر قرآن آیت الله دری نجف آبادی هر هفته روزهای پنجشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.