بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك:سرمايه مردمي نظام در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ دشمنان را داد

تاریخ انتشار 23 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1504

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درخطبه های نماز جمعه اراک ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم استان مرکزی و شهرستان اراک در راهپیمایی 22 بهمن، افزود: ملت ایران به دشمنان ثابت کردند که از یاوه گویی ها نمی هراسند و با تاسی از شعار هیهات منه ذله امام حسین (ع) تا آخرین نفس پشت سر رهبر معظم انقلاب برای دفاع از آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی ایستاده اند.
وی ادامه داد: دولتمردان آمریکا بدانند که با ملتی فهیم و ارزشی در ایران مواجه هستند که در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و دفاع از حریم دین و انقلابشان سر از پا نمی شناسند.
امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران با حضور حداکثری خود در راهپیمایی 22 بهمن به آمریکا و دشمنان اسلام نشان دادند که دوران زور و تفنگ گذشته و باید با زبان عقل و صمیمیت با مردم دنیا صحبت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: آمریکا از کودتای 28 مرداد تا کنون بیش از 60 سال است که چیزی جز خیانت علیه کشور ایران انجام نداده است و امروز مردم ایران یکپارچه در صفوف راهپیمایی بی اعتمادی به این کشور را فریاد زدند.
وی گفت: اسلام، رهبری و حضور آگاهانه مردم سه رکن اصلی و رمز پیروزی ملت ایران اسلامی در دوران انقلاب بود و تا زمانی که مقام معظم انقلاب سکاندار کشتی نظام اسلامی است و مردم آگاه و با بصیرت در صحنه های مختلف حضور داشته باشند هیچ کس نمی تواند کوچکترین آسیب به آن وارد کند.
وی با یادآوری برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده، افزود: انتخابات در ایران محل دعواهای سیاسی نیست بلکه مرجعی برای مشارکت مردم در تصمیم سازی ، گردش نخبگان، سیاست ها ، مظهر اقتدار ملی، مردم سالاری دینی و انتخاب خادمان شایسته برای کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دشمنان اسلام باید بدانند که انتخابات در ایران بر اساس موازین اسلام و دین برگزار می شود و تحت تاثیر دستگاه های آمریکایی و دشمنان قرار نمی گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: در انتخابات پیش رو مردم آگاه ایران با ریختن آرای هوشمندانه به صندوق های رای بار دیگر کشور را برای پیشرفت و اقتدار همراهی خواهند کرد و سم پاشی و توطئه دشمنان بی اثر خواهد ماند.
وی با یادآوری شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به امسال نیست بلکه تحقق آن باید در سالهای آینده نیز در دستور کار مسئولان و مردم قرار بگیرد و هر کس به اندازه توان خود در صادرات، تولید و حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه تلاش کند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سحنان خود با یادآوری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه افزود: مردم، بانوان به ویژه دختران و نسل جوان جامعه با شناخت زوایای زندگی آن حضرت رفتار و منش حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو خود قرار دهند.
گرامیداشت شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهیدان هفتم تیر و سوم شعبان از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.