بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: مجاهدت علمي و رشد ابعاد انساني وظيفه خطير مراكز علمي كشور است

تاریخ انتشار 29 آذر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 4667

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه پیام نور اراک، افزود: اخلاق و تقوا باید به میزان رشد علمی و پژوهشی در نظام آموزش عالی مد نظر قرار گیرد چرا که علم بدون اخلاق نمی تواند مسیر توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کند.
وی ادامه داد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه ترسیم کننده مسیر پیشرفت کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و آینده ساز است و حساسیت بر این موضوع است که بستر توسعه و تحقق اهداف فرادستی نظام را تضمین می کند.
امام جمعه اراک بیان کرد: برای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، باید ترویج اخلاق اسلامی چاشنی نظام آموزشی شود چرا که تنها در این صورت می توان اهداف سند چشم انداز کشور را محقق کرد بود.
وی ادامه داد: اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید همواره در انتقال علوم روز به جامعه هدف خود تلاش کنند چرا که شرط دستیابی به توسعه پایدار نیروی انسانی مولد و متعهد است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی، وظیفه دانشگاه ها و حوزه های علمیه سنگین تر از گذشته است و باید با وحدت و همدلی در راستای شناخت علایق جوانان و ارائه مطالب آموزنده و تکمیلی در تمام مباحث علمی، سیاسی و مذهبی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اگر چه آحاد جامعه نسبت به آرمان های نظام اسلامی، امام راحل و شهدا مسئول هستند اما وظایف دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه به عنوان عالمان جامعه و گروه مرجع کلیدی استو باید با تمام ظرفیت خود نسبت به تحقق اهداف و آرمان های امام راحل و شهدا کوشا باشند.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.