بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: امر به معروف و نهي از منكر مهمترين درس مكتب عاشورا است

تاریخ انتشار 13 مهر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1457

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه همزمان با نخستین روز از ماه محرم الحرام و در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان های اسلام صیانت کرد.
وی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری های محرم و صفر به کار بندند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب شهادت و تفکر حسینی است.
وی اضافه کرد: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان های آن امام همام برعهده دارند و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تلاش و نقش آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آئین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این دو از یکدیگر امکان پذیر نیست اما ،آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.
وی بهترین راهکار برای پیشگیری از انواع آسیب ها در آیین های عزاداری را احیای سبک های سنتی عزاداری عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح تفکر شیعه هراسی در نقاط مختلف جهان توطئه دشمنان است و تشکیل گروهک های تکفیری از قبیل داعش نیز بر همین اساس شکل گرفته و هدف اول آن ها نیز تضعیف مقدسات مذهب تشیع است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با انجام آیین های عزاداری سالم و بدون خرافه از ریختن آب در آسیاب دشمنان پرهیز کنند.