بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:خواب خوش صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد

تاریخ انتشار 23 مهر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 836

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه فصل دوم محرم آغاز شده و ما باید در راستای احیای مکتب عاشورا بکوشیم، اظهار کرد: برگزاری مراسم دینی، مذهبی و عزاداری برای امام حسین (ع) نباید موکول به دهه اول باشد بلکه ترویج فرهنگ عاشورا باید در تمام عمر صورت گیرد.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه راه امام حسین (ع) نقشه راه سعادت و کمال بشریت است، افزود: همه باید حسینی زندگی کنیم و با تمام وجود خانه دلمان حسینی باشد.

 

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در شرایطی که آل‌سعود، منافقان، متحجران، کوردلان و تمام دنیای کینه دست به دست هم داده تا چراغ راه بشریت و مکتب حسینی را خاموش کنند دوست‌داران اهل‌بیت (ع) باید با چراغ امام زمان (عج) در تمام سنگرها حضوری فعال، آگاهانه و آموزنده داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: پرداختن به کارهای فرهنگی یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است ما باید از زبان هنر برای ترویج فرهنگ عاشورایی به درستی بهره بگیریم.

 

امام جمعه اراک با اشاره به جنایاتی که دشمن اسلام به کشورهایی چون عراق، بحرین و سوریه می‌کنند، گفت: دنیای اسلام دنیای مظلومی است اما خدا وعده داده که پیروزی از آن مسلمانان است و قطعاً‌ روزی جنایتکاران به سزای اعمال وحشیانه خود خواهند رسید.

 

دری نجف‌آبادی تأکید کرد: امروز فلسطین که قبله‌گاه اول مسلمانان است آماج حملات وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفته است، قدس اولین قبله مسلمانان است پس صهیونیست‌ها باید بدانند خواب خوش آنها در سرزمین فلسطین هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای کشته شدگان حوادث ترافیکی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند که این میزان آمار بسیاری بالایی است و کاهش آن نیازمند تلاش جدی مردم، پلیس و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

 

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به روز نابینایان خاطرنشان کرد: بیش از یک‌میلیون نفر نابینا در سطح کشور وجود دارد که 2 هزار و 500 نفر از این تعداد متعلق به استان مرکزی است.

 

دری نجف‌آبادی گفت: توجه به خواسته‌ها و نیازهای نابینایان مسئله بسیار مهمی است که متأسفانه گاهاً مورد غفلت مسئولان قرار می‌گیرد.

 

 شهادت امام زین‌‌العابدین (ع)، روز استاندارد، هفته پیوند اولیا و مربیان، هفته بهداشت روان و سالروز ارتحال اشرفی اصفهانی و مهدوی کنی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.