بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: ضرورت توجه به زیر ساخت های استان مرکزی

تاریخ انتشار 2 آبان 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1442

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امشب در دیدار روحانیان، علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد، ‌بیان کرد: امروز به خوبی مشهود است که مردم استان امام راحل وفاداری خود را به رهبر معظم انقلاب، نظام، رییس جمهوری و روحانیان به اثبات رسانیده اند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه مسائل و مشکلات استان مرکزی را رصد کنند، گفت: امیدواریم در سفر هیات دولت به استان مرکزی شاهد پیشرفت، رونق، سربلندی، غنای فرهنگی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و سرمایه های اجتماعی در این استان باشیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه اکنون باید به زیر ساخت های استان مرکزی توجه ویژه شود، اظهار داشت: استان مرکزی کانون نور و عظمت است و مسؤولان فراهم کردن امکانات زیرساختی و توسعه ای لازم برای آن را مدنظر قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه رییس جمهور و دولت بایستی نگاه ویژه به فلات مرکزی که استان مرکزی جزئی از آن است داشته باشند، خاطر نشان کرد: استان مرکزی حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع از منطقه فلات مرکزی را به خود اختصاص داده که از این منطقه دلاوران بسیار برخاسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مفاخر استان مرکزی، گفت: مفاخر بزرگی از استان مرکزی برخاسته اند که از بنیان گذار انقلاب گرفته تا امیرکبیر، هر کدام در کشورمان و در کشورهای دیگر در حوزه های مختلف نقش موثر داشته اند.

امام جمعه اراک با اشاره به شاخصه های امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ، اظهار داشت: مفاخر استان مرکزی خدمات بزرگی به کشور و مردم داشته اند و برکاتی ایجاد کرده اند که نتایج آن سال ها ماندگار است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: از نظر نیروی انسانی و شخصیت هایی که در 100 و 200 سال گذشته داشته، شهرستان های تفرش، آشتیان، فرمهین، روستای هزاوه و شخصیت مانند قائم مقام فراهانی عظمتی بزرگ است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه استان مرکزی مهد صنعت کشور است، خاطر نشان کرد: استان مرکزی پشتیبان کشور محسوب می شود و باید در این استان شاهد بیش از پیش سرمایه گذاری صنعتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه انتظار است که نگاه ویژه به مشکلات استان مرکزی صورت گیرد، گفت: هپکو، آذراب، واگن پارس، آلومینیوم و آونگان اراک ارزشمند است، هر یک از این واحدها اگر دوباره بخواهد ایجاد شود، نیازمند صدها میلیون دلار سرمایه گذاری است و 10 سال زمان می برد تا به ثمر بنشیند.

صبح فردا، رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی وارد خمین زادگاه امام راحل خواهند شد و پس از دیدار با مردم این شهرستان در ورزشگاه شهید مطهری، در جلسه شورای اداری که مجمع نمایندگان استان، فرمانداران و مدیران کل استان در آن حضور خواهند داشت، شرکت می‌کند.