بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: راهپيمايي اربعين حسيني نمادي از بصيرت و پويايي ديني امت اسلامي است

تاریخ انتشار 2 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1297

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روزیکشنبه در آیین عزاداری اربعین حسینی در مصلی اراک، افزود: اربعین حسینی نشان دهنده بلوغ شیعه و فلسفه آزادگی و اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.
وی اظهار کرد: اجتماع بزرگ مسلمانان در عراق اعتراض به داعش و آل سعود است و در این حماسه مهم باید شیعه و سنی وحدت خود را حفظ کنند.
امام جمعه اراک گفت: اربعین حسینی یک جریان شاخص دینی و مذهبی است که باید در سایه هوشیاری سال به سال تقویت شود و ندای حق طلبی اسلامی را در جهان منتشر کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: همه در اردوی بزرگ امام حسین (ع) به صورت مستقیم و غیرمستقیم شریک هستند و ما مسلمانان افتخار می کنیم که ساکن این اردوگاه باارزش هستیم.
وی گفت: دشمنان تصور کردند با شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش راه آن امام بسته خواهد شد اما با گذشت دوران های متمادی نه تنها سیدالشهدا فراموش نشد بلکه هر روز بردلباختگانش افزوده می شود.
وی بیان کرد: فلسفه عاشورایی هدایتگر امت اسلامی است و پس از سال ها با عظمت در دنیا می درخشد و مهمترین وظیفه مسلمانان، تبلیغ اسلام و معرفی مکتب اهل بیت و قرائت درست از اسلام است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اسلام بردوش ما وظیفه تبلیغ دین را قرار داده و باید در فضای مجازی و غیر مجازی و با زبان و قلم به معرفی اسلام بپردازیم.
وی افزود: هرکس نسبت به معرفی و بیان آموزه ها و رهنمون های اسلام سهل انگاری و بی مهری کند خیانت بزرگی را مرتکب شده است، بنابراین باید تلاش کرد فرهنگ حسینی و عاشورایی کربلا زنده و به همهگان شناسانده شود.
امام جمعه اراک گفت: بی تردید کار بزرگی در دنیای اسلام در حال انجام است و وهابیت و منحرفان و غرب زدگان نگاه مثبتی از دین اسلام ندارند و مانع هر حرکت دینی و اسلامی می شوند.
وی افزود: به تازگی از دریچه داعش و تروریست با اسلام برخورد می کنند و مکتب حقیقی اسلام از چشم همگان دور نگه داشته شده و معرفی اسلام واقعی وظیفه سنگینی است.
در آیین عزاداری اربعین حسینی ، آیین های سینه زنی و نوحه سرایی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی بین المقدس اراک برگزار شد.