بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: تفکر بسیجی توطئه های شوم دشمن را خنثی می کند

تاریخ انتشار 6 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1515

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته این شهر، ابراز کرد: بسیج سرمایه شکست‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران و سبب افتخار و سربلندی کشور در تمامی عرصه ها می شود.

بسیج؛ آرمان ارزشمند امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی

امام جمعه اراک با بیان اینکه تفکر بسیجی توطئه های شوم دشمن را خنثی می کند، گفت: امروز بسیج در کشور به خوبی توانسته است در زمینه های مختلف از جمله فکری، اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی آماده باشند و نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بسیج را آرمان ارزشمند امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید با تفکر بسیجی در مسیر توسعه و آبادانی کشور در عرصه های گوناگون گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امنیت امروز کشور را مرهون بسیج و روحیه بسیجی دانست و بیان داشت: همگان شاهد هستند بسیجیان پس از دفاع مقدس از عرصه حضور کنار نکشیدند و با حضور مقتدرانه در منطقه و پاسداری از مرزهای کشور خالصانه ایثار و مجاهدت می‌کنند.

راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ ترین تجمع مردمی در جهان

امام جمعه اراک با تشکر و قدردانی از حضور میلیونی ملت ایران اسلامی در پیاده روی اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: امسال مراسم اربعین حسینی عظمت خاصی را به همراه داشت و سبب شد تا دشمنان اهل بیت(ع) خیره بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ ترین تجمع مردمی در جهان است، اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در حقیقت راه اسلام و انسانیت است و دشمنان باید بدانند نمی توانند این شور و شعور را در چشم انسان ها محو کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: مدیریت مراسم عظیم اربعین حسینی باید هر ساله با بهره گیری از تجربیات سال قبل، بهتر، بی نقص تر، گسترده تر و باشکوه تر از سال قبل انجام پذیرد چرا که اربعین، در حقیقت دنیای اسلام و مسلمانان را به طور واقعی به جهان و جهانیان معرفی می کند.

مسؤولان جوانان را در مسیر ازدواج آسان سوق دهند

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه مسؤولان باید جوانان را در مسیر ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی سوق دهند، خاطر نشان کرد: ازدواج به آسانی می تواند  بسیاری آسیب‌های اجتماعی در جامعه و استان را کاهش دهد و سبب آبادانی جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پایین بودن نرخ زاد و ولد در جامعه یک خطر جدی دانست و اظهار داشت: بحث ازدواج و زاد و ولد در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بی توجهی به این موضوع مهم نتایج منفی را در کشور به همراه دارد.

تلاش در مسیر امنیت مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه اراک با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی، گفت: امروز دریاداران ارتش، بسیج و سپاه در مسیر مقابله با دزدان دریایی، امنیت مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران تلاش های بسیاری را کرده اند و به جهانیان نشان داده اند با قدرت می توانند در مقابل بدخواهان مقابله کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نیروی های دریایی سبب خدمات بسیاری به کشوذ شده اند؛ خاطر نشان کرد: امروز نیروهای مجاهد و فداکار نیروی دریایی با تلاش و فداکاری فراوان به دستاوردهای بالا و ارزشمندی دست یافته‌اند که این افتخارات ستودنی است.

آیت الله موسوی اردبیلی شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه آیت الله موسوی اردبیلی را از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: این بزرگ مرد به خوبی توانست در طول عمر شریف خود سبب خدمات زیادی به اسلام و انقلاب شود.

شایان ذکر است، خاطره استاد سلیم موذن زاده، هفته وقف، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع) و شهادت زائران ایرانی در نینوا از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.