بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

حضرت آیت الله دری نجف آبادی:در واگذاری ها دراستان مرکزی باید شرط اهلیت رعایت شود.

تاریخ انتشار 1 اسفند 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1523


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در دیدار مهرداد بذرپاش  با وی، در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود:
ما هیچ مورد موفقی در واگذاری ها در استان مرکزی نداریم و بنده در طی چندین سال اخیر و از زمان دولت قبل  مکررا در خصوص واگذاری ها جلساتی فراوانی داشته و تذکراتی داده ام اما متاسفانه با بی توجهی مسئولین به تذکرات بنده و شرط اهلیت در این خصوص مشکلات فراوانی پیش آمد ،که آخرین مورد آن مربوط به کارخانه هپکو می شود که با تدبیرو پیگیریهای  بنده و مسئولان استان فعال و قسمتی از مشکلات کارگران حل شده است.

ایشان در ادامه فرمودند: چه در واگذاری هایی که در دولت قبل صروت پذیرفته و چه در دولت جدید متاسفانه به مسئله مهم اهلیت هیچ توجهی نشده است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در واگذاری، ها دولت نه زمین فروخته و نه اوراقی فرمودند:واگذاری ها مشروط به شروطی بودند اعم از نوسازی کاخانه، فعال شدن واحد آراند دی، افزایش میزان اشتغال و صادرات ، توسعه و تجهیز مجموعه به تکنولوژی روز، جذب سرمایه گذاری های جدید و موارد بسیار دیگر که متاسفانه هیچ محقق نشد.

وی ادامه داد: البته در این استان کارخانه هایی هم هستند که ظرفیت بالایی برای تولید محصولات مختلف دارند که اگر حمایت بشوند می توانند فعالیت خوبی داشته باشند.

ایشان با گلایه از وضعیت فعلی بانکها افزودند: این نظام بانکی که فریاد می‌زنیم ربوی است و ما در این زمینه جدی بحث کرده‌ایم .مستلزم آن است که هرچه بیشتر بر آن نظارت صورت پذیرد و بنابر ماده 19 قانون نظام بانکداری ، بانک‌ها حق عقد قرارداد صوری را ندارند و قراردادها باید واقعی باشد و بانکها باید در سود و زیان مشارکت بکنند. باید بانک‌های غیردولتی  درست شود تا رقابتی سالم ایجاد شود و همانند خصوصی سازی که نتیجه عکس داد نشود زیرا هدف ما از ایجاد بانک‌ خصوصی تقبل کمترین هزینه ها بود است.

حضرت آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموعه کاری و دفتر ایشان تا حد امکان از ریخت و پاش های اضافه جلوگیری می شود و با حدقل هزینه های بیشترین و بهترین کارها انجام می پذیرد، به کسانیکه می خواهند در انتخابات آینده حضور پیدا کنند پیشنهاد داد: تا آنجایی که می توانند از اسراف،بریز و بپاش و هدر دادن منابع ملی و بیت المال پرهیز کرده و این منابع را در راه خدمت به مردم به کار بگیرند که هدف اصلی از شرکت در انتخابات و بدست آوردن مناصب و پستها جز خدمت به مردم نمی باشد.